Translate

Monday, May 11, 2015

Manchester!



Min kjære ønsket seg tur til Manchester på sin store dag,
 så da oppfyller selvsagt kona det. Han har vært her flere ganger tidligere, men for meg blir det første besøk.
 Denne gangen går turen med fly og vi skal bo på hotell i en uke.
Vi reiste fra Rygge flyplass og det var veldig kjekt, bare 40 min hjemmefra.
 Flyreisen var over på et lite blunk og det var utrolig deilig med en så kort tur.
Og med prisene på flyreiser til England vil det garantert bli gjentatt!


Vel fremme tok vi taxi til Hotel Stay Inn, et lite og greit hotell ca 10 min gange fra sentrum.
Rommene var ganske små, så anbefaler kanskje et annet hotell
 om du vil bo her mer enn noen dager.

Vi har brukt de 2 første dagene til å tråle gatene i byen frem og tilbake. Vi 
har vært i den vakre Katedralen og i Chethams eldgamle bibliotek. Og siden
det nationale fotballmuseet lå rett over gaten la vi inn et besøk der også. 
Vel verdt et besøk, spesielt for de som er interesserte selvfølgelig.
Selv synes jeg det var mer spennende med bøkene! ;-)



 Fra Katedralen!


Chetham`s library!

Fra fotballmuseet!

Manchester er et mekka for de shoppinginteresserte også, her finnes butikker
for enhver smak og prisklasse. Litt mer gøy synes jeg! 
Der kan derimot mannen spare seg, ikke like tålmodig når jeg gjerne kan vandre noen timer mellom klesstativene for å finne det rette kuppet.
 Kom ikke tomhendt hjem til hotellet.

Vakker blomstringstid!

Det er også et utall av gode restauranter her, vi har var innom en pub og spiste en durabelig lunch. Nydelig mat, men tallerkenen min var fortsatt halvfull når jeg var mett! 
På kvelden sto et besøk på La Vina tapasrestaurant for tur. Vi gikk innom og bestilte bord tidligere på dagen, og det var nok en god ide for denne restauranten er populær.
 Nydelig mat med gode smaker.
Kveld nr.2 gikk vi en tur på Red Hot World Buffè. Her kunne man plukke 
og velge mat fra hele verden. Nesten litt for mye av det gode, blir vanskelig å velge...
Men mette kan jeg love at vi ble og maten var god. Også her valgte vi å bestille bord!

 La Vina!

Red Hot World Buffet!


Manchester er en vakker by og jeg koser meg med å se på arkitekturen og alle de fine detaljene rundt omkring, Tror mannen blir litt oppgitt noen ganger da vår vandring går veldig sakte til tider!


Manchesters eldste bygning, The Old Wellington!

Fra innsiden!

Se de detaljene......

No comments: