Translate

Thursday, September 4, 2014

VENEZIA!



For en by!

(Synd at det første som møter oss er det synlige forfallet og mangel på vedlikehold.
For en som meg er det som et sår i øyet. Har de ingen nasjonal stolthet og ønske om å
bevare den skatten de har overtatt, eller er de rett og slett for fattige?)

Heldigvis er det ikke inntrykket jeg forlater Venezia med, men har sett uvurderlige 
arkitektoniske skatter og føler meg beæret over å få vandre i disse forutlevendes fotspor.
Man blir nesten stum av beundring og fylt av følelser over å se hvor vakkert de bygde i 
"gamle" dager. Jeg vet ikke om jeg liker å tenke på forskjellen mellom fattig og rik på den tiden, men det er så utrolig nydelig å se på hva de har fått til. Og Venezia er en slik by....
Jeg bare elsker det som er vakkert å se på! Vi tilbragte 4 timer på kryss og tvers i byen
og ser det ikke som umulig at vi finner det verdt å ta en tur til! Det som er mest
 forunderlig er at man blir satt tilbake i tiden for her finnes ingen trafikk,
 og det gir en deilig ro til å falle i tanker om hvordan det har vært her før.
 Kom hjem med over 200 bilder på kameraet, noe som vel sier sitt!



Fra et vakkert portrom!

Detalj fra Markusplassen!








Bare noen få av alle inntrykk!

No comments: