Translate

Saturday, September 6, 2014

Cervo!



En fantastisk middelalderby!
Vi tok turen oppom i går kveld, og vi ble satt hundrevis av år tilbake i tid,
 med små innslag av nåtid. En svært sjarmerende og koselig gåtur oppover
i høyden. Og siden det fortsatt var ganske varmt kunne man kjenne svetten 
sile nedover ryggen etter å ha klatret uendelige trappetrinn.
Nesten på toppen fant vi den fantastisk fine kirken i barokk byggestil,
noe av det vakreste jeg har sett. Innsiden var bare til å bli stum av, 
men siden jeg er en lovlydig borger våget jeg meg ikke på noen bilder derfra.



Utrolig vakker kirke, innsiden er ubeskrivelig!


En idyllisk liten matbutikk langt opp mot toppen!


Vi fant oss en restaurant helt på toppen, et utrolig fint sted med masse atmosfære 
og veldig god mat. Vi hadde ikke reservert bord og havnet derfor i underetasjen
på en terasse. Men vi var veldig fornøyd med besøket uansett. De hadde spesialisert seg
på gode viner og hadde et meget stort utvalg. Vinlista var flere cm tykk.
Vel verdt et besøk! Fikk visst ikke med oss navnet men den lå helt på toppen inne
i borgen!






Noe for enhver smak her inne vil jeg tro!



Litt følelse av "kardemommeby" her.







No comments: