Translate

Sunday, August 3, 2014

Og turen fortsatte til Grebbestad.....??? 21/7


 Barnebarna var avlevert og vi fortsatte turen nedover svenskekysten.
Vi satte kursen mot Grebbestad og tenkte det ville være koselig å være her i
 høysesong for en gangs skyld. Det vi ikke tenkte på var at det ville alle andre også.
 Så det var fullbelagt over alt og ikke noe ledig før til helgen, og dette var en mandag! 
Vi stoppet på en parkeringsplass, tok frem campingboka og ringte rundt til alle campingplasser fra Gøteborg og opp mot grensen til Norge. Ikke en plass å oppdrive, 1 eneste sted hadde de noe ledig fra neste dag! Så da satte vi turen til Strømstad og bobilparkeringen der. Ikke akkurat et drømmested i 30 graders varme, med en stor grusplass og lite trivselsfaktor! Men så mye bedre enn å sitte i bilen og ringe rundt i 2 timer! Varmen var helt utrolig og jeg hadde et stort behov for avkjøling så jeg satte meg på sykkelen og tråkket nedover mot vannet. Da kom jeg til Kebalviken og hotellet, bak det ligger et helt utrolig nydelig lite sted med kanaler mellom hvert hus. Der kunne jeg faktisk tenkt meg å bo selv.... Ikke for at det kommer til å skje, men det er jo lov å drømme! :-)
 Jeg fant meg et lite sted ytterst på en brygge og hoppet i havet, det var helt skjønt etter en lang og varm dag!





 Dagen etter fikk vi plass på Seläter camping og rigget opp bilen. Det vokste mange høye trær rundt plassen her og det var faktisk veldig deilig i varmen, for vi fikk skygge fra 
5 tiden og utover og da ble luften i bilen helt levelig. Så vi har tilgode å få testet AC`en vår ordentlig ennå! Vi  fikk prøvekjørt den etter en sykkeltur fra stranden og opp i ganske bratte bakker, da strømmet svetten godt og behovet for avkjøling ble akutt. Da var jeg glad for at den fantes i bilen! Får nok mange flere muligheter når vi tar turen til Kroatia i august tenker jeg! Vi ble 2 netter her på campingen før vi måtte hjem og jobbe litt igjen!

Vårt inntrykk av Seläter camping:
Rent og pent på servicehus, fine plasser.
1 km til stranden, men veldig bratt oppover hjem igjen.
Helt grei butikk ved resepsjonen.
Ca 4 km fra Strömstad sentrum.

 http://www.camping.se/sv/campingar/2884/Selater-Camping/

No comments: