Translate

Monday, June 2, 2014

Trollstigen og Geiranger! 31/5



Da var vi på veien igjen og vi hadde funnet en alternativ rute over fjellet som vi skulle kjøre.
Trodde det var en helt vanlig vei, men plutselig var det bare en smal grusvei foran oss.
 Vi lot oss ikke stoppe av det men fortsatte for å se hvordan vi endte.
 Det gikk så fint og vi møtte ingen problemer,
og vi kom oss trygt tilbake til mer siviliserte strøk. Veien gikk fra Vaksvik over 
Kjersemsætra og til Tresfjord. 


Snu sa GPS`en! :-)



Men vi fullførte med glans, og neste besøk var Trollstigen.







Det var en svimlende opplevelse å se det hele fra toppen. Glad vi kjørte denne veien i 2014 og ikke på 60 tallet da min mann kjørte her første gangen. Da var det bare sandveier og bussene måtte ta hver sving i flere operasjoner for å komme seg rundt!




Jeg må bare si at det å se vann og elver med glassklart vann og turkisfarget så det holder, bare gjør noe med meg. Elsker det, det fascinerer meg vilt!
Tror jeg kunne tatt bilder av vann som strømmer og fosser og blinker dagen lang!





Neste stopp på veien var Gudbrandsjuvet og det var et fantastisk skue!


Turen videre over fjellet gikk til Linge hvor vi tok ferga til Eidsdal.
Nå skal vi kjøre over fjellet til Geiranger.



Her er utsikten som møtte oss når vi nådde toppen på Ørnevegen og så
ned i dypet, det var fantastisk vakkert med fjellet som stupte ned på alle sider
mot det klare grønne vannet!
Når vi nådde bunnen luktet det ganske så svidd av bremsene, men mannen lærte av dette
og forsto at å holde lavt gir er det som gjelder på resten av turen. ;-)
Vi stoppet på Geirangerfjorden camping som absolutt kan anbefales!
Nydelig sted og vi var sykt heldige med været!






Norge er så vakkert og jeg finner ikke ord for hvor fint det er. Det ene vakrere enn det andre, blir absolutt ikke siste turen i disse strøkene, det er sikkert!
 Gleder meg allerede til neste tur hit!









No comments: